Wrażenia z pobytu w Belgii

Gdy dotarłam do domu goszczącej mnie rodziny belgijskiej wszyscy przywitali mnie ciepło. Odpoczęłam i po południu pojechaliśmy na piknik. Było świetnie. Chodziliśmy boso po leśnych ścieżkach.
Drugiego dnia rano, w szkole, zorganizowane były zajęcia mające na celu bliższe poznanie się wszystkich uczestników spotkania w Belgii. Po zabawach Sander (uczeń goszczący Bartosza) i Jan (uczeń goszczący Karola) pokazali nam swoją szkołę. Sale lekcyjne zrobiły na nas wrażenie ponieważ były dobrze wyposażone, utrzymane w porządku. Po lunchu zwiedzaliśmy miasteczko Tongeren. W urzędzie miejskim przyjął nas uroczyście burmistrz miasta. Wieczór wszyscy uczniowie spędzili wspólnie w kręgielni.

Trzeciego dnia, każdy kraj musiał przedstawić prezentację na temat rezultatów pracy w projekcie i zrobić kolaż swojego kraju na przygotowanych kartonach papieru. Po południu pojechaliśmy do rozlewni wody mineralnej.
Czwartego dnia udaliśmy się do Parlamentu Europejskiego w Brukseli. Potem spędziliśmy czas na Starym Mieście. Poznaliśmy również najciekawsze miejsca w Brukseli.
Piątego dnia zorganizowane były warsztaty dla wszystkich uczniów. Następnie wraz ze swoimi uczniami- opiekunami poszliśmy na lekcje. Wieczorem odbyła się w szkole ostatnia wspólna kolacja i zabawa pożegnalna.
Było świetnie. Nie żałuję, że pojechałam, ponieważ było to niepowtarzalne przeżycie. Potrafiłam porozumieć się z innymi, nie nudziłam się, ciągle działo się coś interesującego. Trafiłam też do wspaniałej rodziny. Pobyt w Belgii mi się podobał i na pewno pozostanę w kontakcie z osobami, z którymi się tam poznałam !
Dziękuję Comenius Waves !

Patrycja Sokołowska kl. IIB

Podróż autobusem rozpoczęliśmy w Jędrzejowie 3 maja i po dwudziestu dwu godzinach dotarliśmy do Belgii. Tam czekał na mnie Sander z tatą i siostrą. Po krótkim przywitaniu pojechaliśmy do Riemst, gdzie mieszkałem przez tydzień. Po obiedzie wybraliśmy się na zwiedzanie miasteczka. Sander zorganizował wieczorem spotkanie z całą rodziną w pubie mieszczącym się w centrum miasta.
Kolejnego dnia w szkole w Tongeren uroczyście przywitali nas: dyrektor, nauczyciele i uczniowie. Mile wspominam wycieczkę po tym najstarszym w Belgii mieście. Zachwyciła mnie bazylika oraz stara architektura.
W ratuszu miejskim przywitały nas władze lokalne i otrzymaliśmy pamiątkowe upominki. Popołudnie wszyscy uczniowie spędzili na kręgielni.
Następnego dnia w szkole Sandera wszystkie grupy narodowe przedstawiały wykonane przez siebie prezentacje podsumowujące pracę w projekcie. Bardzo cieszył mnie fakt, że Europejczycy ocenili naszą pracę jako najbardziej kreatywną. Kolejnym zadaniem dla każdego zespołu było wykonanie kolażu prezentującego własne państwo. Czy udało nam się w wierny sposób zaprezentować nasz kraj?- odszukajcie zdjęcie naszej pracy i oceńcie. Popołudnie spędziliśmy w rozlewni wody źródlanej, a w multimedialnym centrum edukacji poznaliśmy tajniki powstania źródeł termalnych. Wieczorem Daan- uczeń, który gościł Patrycję, zaprosił nas do siebie na spotkanie koleżeńskie.
Duże wrażenie zrobiła na mnie wycieczka do Brukseli. W stolicy zwiedziliśmy: Europarlament, zamek królewski, Atomium i starówkę miasta. Po powrocie Daan ponownie zaprosił wszystkich kolegów do siebie.
Czwartek to kolejny dzień, który upłynął w szkole Daan, Sander i Peter zaprosili nas na wykłady, a potem uczestniczyliśmy w trzech szkolnych lekcjach. O 1900 odbył się wieczorek pożegnalny z uroczystą kolacją i zabawą taneczną. Dyrekcja wraz z uczniami wręczyli nam certyfikaty i drobne upominki.
W piątek- po pożegnaniu z kolegami - odjechaliśmy na lotnisko, gdzie odlecieliśmy samolotem do Krakowa.
Wyjazd do Belgii dostarczył mi mnóstwo wrażeń i uważam go za wyjątkowy. Byłem dumny, że mogłem zasiąść w fotelu na sali obrad Europarlamentu. Dużo emocji dostarczyły mi wycieczki i poznanie nowych obyczajów tego bogatego kraju. Cieszę się, że spotkałem nowych przyjaciół.

Bartosz Jarosiński kl. IIB

Pierwszego dnia w goszczącej nas szkole w Tongeren odbyły się zajęcia integracyjne. Ich celem było poznanie uczestników spotkania. Po południu zwiedzaliśmy miasto Tongren. Zwiedziliśmy Bazylikę oraz udaliśmy się na pieszą wycieczkę wzdłuż pozostałości murów dawnego miasta .
Drugiego dnia odbyła się prezentacja, w której podzieliliśmy się z wszystkimi uczestnikami spotkania tym co osiągnęliśmy dzięki projektowi Comenius i jak realizacja projektu wpłynęła na nasz rozwój. Wieczorem wszyscy uczniowie spędzili wspólnie czas na kręgielni.
Trzeciego dnia wybraliśmy się na wycieczkę do Brukseli. Zwiedziliśmy Parlament Europejski. Później udaliśmy się na wycieczkę autokarem szlakiem najważniejszych miejsc w Brukseli, które mieliśmy okazję zobaczyć, np. pałac królewski, Atomium, Stare Miasto.
Wyjazd był udany i dostarczył mi wiele ciekawych i zabawnych wrażeń .