rekrut 25

apel

apel

Apel Wojewody Świętokrzyskiego
oraz Świętokrzyskiego Komendanta
Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej
w sprawie niebezpieczeństwa zatrucia tlenkiem węgla
oraz zwiększonej liczby pożarów budynków

bezpl-tel-zauf.png

dz czyst pow
Zagraj w grę:  
POGROMCA SMOGU | SUDOKU SMOGOWE
pomiar smogu

infolinia

nie hejtgrafika: https://www.kielce.uw.gov.pl/

info wsparcie minInformacja Ministerstwa Edukacji i Nauki
- Departament Wychowania i Edukacji Włączającej

Od 6 września działa całodobowa, bezpłatna, ogólnopolska infolinia dla dzieci i młodzieży oraz ich opiekunów. Pod numerem telefonu 800 800 605 dzieci i młodzież, ale także rodzice, nauczyciele i pedagodzy będą mogli uzyskać profesjonalną pomoc doświadczonych psychologów, pedagogów i prawników.
/plakat/

innopolis log

 


  Informacje bieżące...


dbi2023

Polskie Centrum Programu Safer Internet Materiały edukacyjne Kampanie społeczne
rok dla niepodl 2 minROK SZKOLNY 2017/2018 ZOSTAŁ OGŁOSZONY „ROKIEM DLA NIEPODLEGŁEJ”.
W ZWIĄZKU Z TYM W NASZEJ SZKOLE PODJĘTO WIELE INICJATYW
DLA UCZCZENIA 100 LECIA NIEPODLEGŁOŚCI. 


wyszukiwarka

PUNKT DORADZTWA EDUKACYJNO– ZAWODOWEGO
Szkoła Podstawowa nr 4 w Jędrzejowie
ul. Przypkowskiego 43 /czytaj więcej/

Informacje o PDEZ:

Ogłoszenia:

Data

Treść ogłoszenia

Autor

25.09.2023 r. 

Zawiadamiam, że na podstawie § 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. 2023 poz. 1211) dodatkowymi dniami wolnymi od zajęć dydaktyczno wychowawczych w roku szkolnym 2023/24 będą:

- 2 i 3 listopada 2023 r. (czwartek i piątek po Wszystkich Świętych)
- 2 maja 2024 r. (czwartek między Międzynarodowym Świętem Pracy, a Świętem Konstytucji
3- go Maja);
- 14 maja 2024 r. (wtorek - I dzień egzaminu ósmoklasisty),
- 15 maja 2024 r. (środa) - II dzień egzaminu ósmoklasisty),
- 16 maja 2024 r. (czwartek) - III dzień egzaminu ósmoklasisty),
- 31 maja 2024 r. (piątek po Bożym Ciele)
- 20 czerwca 2024 r. (czwartek - przed zakończeniem rocznych zajęć dydaktyczno wychowawczych).

Jednocześnie informuję rodziców (prawnych opiekunów) o możliwości udziału uczniów w zajęciach wychowawczo-opiekuńczych organizowanych w szkole w wyżej wymienionych dniach.

Jerzy Kostyła
15.09.2023 r. 

Wojewódzkie Konkursy Przedmiotowe 2023/2024

  1. Zarządzenie nr 346/2023 w sprawie organizacji Wojewódzkich Konkursów Przedmiotowych dla uczniów szkół podstawowych województwa świętokrzyskiego w roku szkolnym 2023/2024
 Jerzy Kostyła
25.09.2019 r. 

linia 800080222

Całodobowa, bezpłatna infolinia dla dzieci i młodzieży, rodziców oraz nauczycieli
tel. 800 080 222

 Andrzej Pałczyński
15.03.2018 r.

komponentySZKOLNY PUNKT KONSULTACYJNY

Informuję, że w ramach zainicjowanego przez Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty projektu „Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych z kształceniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i upowszechnianiem edukacji włączającej”, został utworzony w naszej szkole Punkt Konsultacyjny Poradni Psychologiczno Pedagogicznej w Jędrzejowie, który wspomagać będzie nauczycieli szkół ogólnodostępnych w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Więcej informacji

Jerzy Kostyła

Wszystkie ogłoszenia

Ostatnio dodane artykuły:

„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”

2019 my pol min   Nasza szkoła jako jedna z pięciu szkół w województwie świętokrzyskim brała udział w realizacji konkursu grantowego zorganizowanego przez Narodowy Bank Polski „ My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy".

Zadanie konkursowe polegało na opracowaniu i organizacji wydarzenia szkolnego poświęconego popularyzacji największych osiągnięć ekonomicznych i gospodarczych Polski po odzyskaniu niepodległości. W konkursie brały udział szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne. Komisja konkursowa wyłoniła 100 projektów edukacyjnych na 100-lecie odzyskania przez Polskę Niepodległości. Projekt jest inicjatywą zmierzającą do kształcenia u uczniów świadomości patriotycznej i szacunku dla polskiego dziedzictwa kulturowego, wzmacniania tożsamości narodowej, popularyzowanie wiedzy z zakresu ekonomii oraz kształtowanie postaw sprzyjających przedsiębiorczości.
   W dniu 8 listopada 2018r. uczniowie klas III a i III b gimnazjum w ramach projektu „ My Polacy – niepodlegli - przedsiębiorczy" wraz z opiekunami p. Izabelą Leśniewską, Ewą Putowską oraz Beatą Witek uczestniczyli w wyjeździe edukacyjnym do Warszawy.
Warszawa przywitała nas słońcem i licznymi przeżyciami. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania „Łazienek Królewskich", których Ogrody: Królewski, Romantyczny i Chiński wzbudziły zachwyt uczestników. Zatrzymaliśmy się także przy secesyjnym pomniku Fryderyka Chopina, nieopodal którego z okazji 200 rocznicy urodzin wielkiego kompozytora usytuowano jedną z multimedialnych ławeczek, na której nie tylko można było usiąść, ale także po naciśnięciu przycisku posłuchać utworu mistrza. Mieliśmy ponadto okazję zobaczyć „Pałac Na Wyspie" – pierwotnie barokowy pawilon Łaźni zbudowany według projektu Tylmana z Gameren dla marszałka Stanisława Herakliusz Lubomirskiego. Następnie udaliśmy się do „Mauzoleum Walki i Męczeństwa” w Warszawie – muzeum to mieści się w dawnej siedzibie Gestapo w alei Jana Chrystiana Szucha 25, filia Muzeum Więzienia Pawiak będącego oddziałem Muzeum Niepodległości. Muzeum jest jednym z najlepiej zachowanych miejsc hitlerowskiej kaźni Polaków w Warszawie.
   Kolejnym punktem naszej wycieczki był Grób Nieznanego Żołnierza na pl. marsz. Józefa Piłsudskiego, który został odsłonięty 2 listopada 1925 r., pod kolumnadą Pałacu Saskiego. Ideą warszawskiego grobu nieznanego żołnierza jest uczczenie pamięci poległych w walce o niepodległość. Przy Grobie Nieznanego Żołnierza płonie wieczny znicz i służbę pełni warta honorowa z Batalionu Reprezentacyjnego Wojska Polskiego.
Później okazało się, że czeka już na nas Giełda Papierów Wartościowych. Przed wejściem zostaliśmy poddani kontroli wykrycia metali i kontroli pirotechnicznej bagażu. Pracownik GPW zapoznał nas z działalnością giełdy, mogliśmy obejrzeć figurę giełdowego byka, Salę Notowań, gdzie znajduje się dzwon giełdowy. Po obejrzeniu filmu takie pojęcia jak akcje, obligacje, prawa poboru, indeks itp. nie są nam już obce. Historię pieniądza, banków, kart płatniczych i kredytowych poznaliśmy w Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira Skrzypka.
Kolejnym ważnym miejscem był Pałac Kultury i Nauki, gdzie oprócz pysznej obiadokolacji, galerii wewnętrznej, wyjechaliśmy na wysokość 114m. Z tarasu widokowego podziwialiśmy panoramę Warszawy.
Na zakończenie dnia kolejne atrakcje– przejażdżka metrem, PGE Stadion Narodowy oraz Warszawska Syrenka.
   Drugi dzień zwiedzania rozpoczęliśmy od Starego Miasta, gdzie przewodniczka oprowadziła nas po najciekawszych i najważniejszych miejscach opowiadając historię poszczególnych zabytków. Zobaczyliśmy między innymi Plac Zamkowy, przy którym stoi Zamek Królewski oraz kolumna Zygmunta III i pałac Pod Blachą. Podziwialiśmy syrenkę warszawską, zespół murów miejskich z barbakanem oraz pochodzące z XV–XIX wieku Kamienice Starego Miasta przechadzając się ulicą Wąski Dunaj. I tak dotarliśmy do Zamku Królewskiego, którego początki sięgają XIV w., kiedy to powstała Wieża Wielka. Rozbudowywany w XVI i XVII w., za czasów Zygmunta III Wazy uzyskał kształt zamkniętego pięcioboku.
   Uczniowie zobaczyli jak zniszczony w połowie XVII w. podczas wojen ze Szwecją Zamek odzyskał świetność za panowania Wettinów, a zatrudnieni w drugiej połowie XVIII w. przez Stanisława Augusta artyści (Jan Christian Kamsetzer, Marcello Bacciarelli, Dominik Merlini) przebudowali wnętrza komnat, tworząc Apartamenty: Wielki i Królewski.
Zwieńczeniem wyjazdu edukacyjnego była wizyta w Centrum Nauki Kopernik oraz w Planetarium Niebo Kopernika, gdzie uczestniczyliśmy w pokazie „Kosmiczna wyprawa" doskonaląc wiedzę z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.
W późnych godzinach wieczornych zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do Wodzisławia. Udana wycieczka na pewno na długo zapisze się w pamięci jej uczestników, a zdobytą wiedzę będą mogli zastosować w praktyce podczas zajęć dydaktycznych w szkole.
Wycieczka do Warszawy była pierwszym z etapów realizacji naszego projektu. Uczestnicy wycieczki do stolicy już podczas wyjazdu przygotowywali się do konkursu fotograficzno-plastycznego i quizu ekonomicznego.
W trakcie wycieczki fotografowali ciekawe miejsca, warte uwiecznienia i pokazania swoim kolegom. Inni wykonali szkice plastyczne, aby móc w sposób ciekawy i nietypowy pokazać historię Warszawy.
   Efekty swej pracy zaprezentowali organizując wystawę prac fotograficzno- plastycznych pt. „Warszawa dawniej i dziś”. Prace uczniów podziwiało i obejrzało wiele osób podczas „ XVI SPOTKANIA BEZ BARIER”, które tradycyjnie od wielu lat, w grudniu każdego roku odbywa się w naszej szkole. W spotkaniu uczestniczyły osoby niepełnosprawne z gminy Wodzisław, zaproszeni goście, władze, społeczność lokalna, sponsorzy oraz goście ze szkoły partnerskiej z Wodzisławia Śląskiego. Wystawę można jeszcze zobaczyć u nas w szkole.
Uczestnicy projektu „My Polacy- niepodlegli, przedsiębiorczy” wzięli udział w „Quizie ekonomiczno–patriotycznym”, który odbył się metodą grywalizacji z wykorzystaniem kodów QR. Uczniowie musieli wykonać po kolei zadania i rozwiązać zagadki tak, aby stanąć na mecie.    Zwycięzcy musieli odpowiedzieć poprawnie na wszystkie pytania w jak najkrótszym czasie. Gra polegała na przejściu wyznaczonej trasy na terenie szkoły przez grupy 2-osobowe i wykonaniu po drodze różnych zadań patriotyczno-ekonomicznych oraz udokumentowaniu swojej pracy. Do udziału w quizie uczestnicy potrzebowali telefonu komórkowego z aplikacją do odczytywania kodów QR. Na kartkach umieszczone były zaszyfrowane zadania. W konkursie wzięło udział 11 zespołów. Komisja konkursowa wyłoniła zwycięzców: 

I miejsce : Kamila Tkaczewska
Aleksandra Kwiatkowska
II miejsce : Klaudia Gaworek
Patrycja Zelak
III miejsce : Aleksandra Nagły
Katarzyna Kordel
IV miejsce : Piotr Czuba
Wiktor Karwat

Podczas uroczystego apelu uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy i nagrody rzeczowe (kalkulatory, pendrivy. Zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Projekt cieszył się dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem uczniów w realizację. Szczególnie atrakcyjne (co podkreślali sami uczniowie) były: konkursy, quiz metodą grywalizacji oraz wycieczka. Projekt cieszył się także dużym zainteresowanie i popularnością wśród społeczności szkolnej i lokalnej.

„My Polacy - ni...
„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy” „My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”
„My Polacy - ni...
„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy” „My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”
„My Polacy - ni...
„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy” „My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”
„My Polacy - ni...
„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy” „My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”
„My Polacy - ni...
„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy” „My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”
„My Polacy - ni...
„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy” „My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”
„My Polacy - ni...
„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy” „My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”
„My Polacy - ni...
„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy” „My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”
„My Polacy - ni...
„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy” „My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”
„My Polacy - ni...
„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy” „My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”
„My Polacy - ni...
„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy” „My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”
„My Polacy - ni...
„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy” „My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”
„My Polacy - ni...
„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy” „My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”
„My Polacy - ni...
„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy” „My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”
„My Polacy - ni...
„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy” „My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”
„My Polacy - ni...
„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy” „My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”
„My Polacy - ni...
„My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy” „My Polacy - niepodlegli, przedsiębiorczy”