Klasa 5b - j. angielski

25.03 - 27.03.2020 r.

 Wiadomości ogólne:

Przypominam- na wewnętrznej stronie okładki ćwiczeniówki pod zdrapką umieszczony jest kod dostępu na stronę wydawnictwa podręcznika. Według instrukcji zalogujcie się na podaną stronę. Tam znajdziecie ćwiczenia do poszczególnych rozdziałów i lekcji Waszego podręcznika. Np. do Unit 6, lesson 1. W podręczniku numer lekcji znajduje się w lewym, górnym rogu obok np. UNIT 6. 
W razie problemów przy wykonywaniu zadań proszę o wiadomość za pośrednictwem dziennika.
Bardzo proszę, abyście wszyscy wykonywali sesje na platformie instaling. W momencie, kiedy wszyscy opanujecie słowa na poziomie b. dobrym będę mogła wprowadzić nowe słówka.
Ten tydzień spędzamy na powtarzaniu słownictwa z rozdziałów 1- 5.
Wykonujemy zadania w trakcie trwania lekcji i jako pracę domową.

 25.03.20 Środa

Ćwiczymy słownictwo z rozdziałów 1 i 2.
COUNTRIES AND CONTINENTS/ SEASONS AND WEATHER
Korzystamy ze słowniczka, podręcznik str 18 i 30. 
Jeśli zalogujecie się na stronę wydawnictwa wykonajcie ćwiczenia dotyczące słownictwa dla units 1, 2.
Proszę, poćwiczcie pisownię słówek i zwrotów. 
STR 18/ Opiszcie słowami pogodę, jaka będzie w poniedziałek. Jaką mamy obecnie porę roku? Może zastanowicie się jaka pora roku obecnie jest na poszczególnym kontynencie? Nazwijcie kontynenty- zad 2 str 14. 
STR/30 Pobawcie się w architektów i zaprojektujcie swój wymarzony dom. Opiszcie jego elementy. 
Wzory- podręcznik str 23, zad 4 str 29.

 26.03.20 Czwartek

Ćwiczymy słownictwo z rozdziałów 3 i 4.
SPORTS/ADJECTIVES/SPORTS EQUIPMENT/HOUSEHPLD CHORES 1,2
Korzystamy ze słowniczka, podręcznik str 44 i 56. 
Jeśli zalogujecie się na stronę wydawnictwa wykonajcie ćwiczenia dotyczące słownictwa dla units 3, 4.
Proszę, poćwiczcie pisownię słówek.
STR 44/ Zróbcie listę podanych sportów, od najbardziej ulubionego do najmniej. Potem każdy ze sportów opiszcie przymiotnikami z listy ADJECTIVES. Następnie dopiszcie nazwy sprzętu, który wykorzystujemy w danej dyscyplinie. STR/56 Zróbcie listę podanych prac domowych, od najbardziej ulubionych przez Was do najmniej. Dopiszcie jak często wykonujecie te czynności- always, usually…..
(patrz str 57- żółty kolor), a potem jak często Wasi rodzice wykonują te czynności.

 27.03.20 Piątek

Ćwiczymy słownictwo z rozdziału 5.
PLACES IN A SCHOOL/ SCHOOL SUBJECTS.
Korzystamy ze słowniczka, podręcznik str 70. 
Jeśli zalogujecie się na stronę wydawnictwa wykonajcie ćwiczenia dotyczące słownictwa dla unit 5.
Proszę, poćwiczcie pisownię słówek.
STR 70/ Zróbcie listę podanych przedmiotów szkolnych, od najbardziej ulubionego do najmniej. Ułóżcie swój wymarzony plan lekcji (wzór zad 2 str 63) oraz plan szkoły z opisanymi pomieszczeniami.

 

 16.03-20.03.2020 r.

 Podaję ponownie informacje, które już znajdują się w zadaniach domowych w dzienniku.

Wszystkie zadania dla Was przeznaczone umieszczę w dzienniku elektronicznym w zakładce zadania domowe, adekwatnie do planu lekcji, czyli dla klasy 5a w poniedziałki, czwartki i piątki, dla klasy 5b w środy, czwartki i piątki oraz na stronie szkoły. Będę na bieżąco podawała Wam klucze rozwiązań do zadań, które macie wykonać samodzielnie i określała zakres zadań (oczywiście najpierw z tych podanych na dzień 13.03). Znajdziecie tam również inne dodatkowe materiały i wskazówki.


Zakres materiału na najbliższe dni:
W trakcie pobytu w domu powtarzać wiadomości z rozdziału 5. Test napiszecie po powrocie do szkoły. Przeczytajcie kolejne episody opowiadania Sporty Sue- podręcznik str 76, 90, 102. Nieznane słowa sprawdzajcie w słowniczkach w podręczniku lub innych słownikach. Uczymy się słówek- podręcznik str 82. Ćwiczenia, które pomogą wam w nauce- podręcznik zad 1,2 str 81, zad 1 str 84, zad 6 str 85, ćwiczeniówka zad 1 str 52, zad 1,2 str 54, zad 1 str 57, zad 1,2 str 59, zad 1,2 str 60.

Co robimy:
Klasa 1b w dniu 18.03, klasa 5a w dniu 19.03
Podręcznik str 81 zad 1,2, str 84 zad 1. Uczymy się słówek str 82- SHOPS, MEANS of TRANSPORT.

    Dziś przenosimy się w przeszłość. Nauczymy się mówić o tym co było lub nie było w naszym życiu. Poznacie jak zmienia się czasownik być- be. Są tylko 2 formy: was lub were. W podręczniku na str 83 znajduje się wzór- przeczytajcie. Przeanalizujcie. Popatrzcie jak wyglądają formy skrócone w przypadku przeczeń. Opowiadamy o tym np., gdzie byłem wczoraj-yesterday lub w ubiegłym tygodniu- last week. Do wykonania- SB zad. 1,2,3 str 74,

Dodatkowe wskazówki:

I was- Ja byłem
She was- Ona była
He was- On był
It was- To było
You were- Ty byłeś/ Wy byliście
We were- My byliśmy
They were- Oni/One były
Jeśli chcemy powiedzieć, że nie byliśmy po was/were stawiamy not.

Wymowy pomoże nauczyć się Wam krótka piosenka:


https://www.youtube.com/watch?v=KAsacxmPh1Q