Klasa 6 - j. angielski

 

23.03-27.03.2020 r.

Wiadomości ogólne:
Przypominam- na wewnętrznej stronie okładki ćwiczeniówki pod zdrapką umieszczony jest kod dostępu na stronę wydawnictwa podręcznika. Według instrukcji zalogujcie się na podaną stronę. Tam znajdziecie ćwiczenia do poszczególnych rozdziałów i lekcji Waszego podręcznika. Np. do Unit 6, lesson 1. W podręczniku numer lekcji znajduje się w lewym, górnym rogu obok np. UNIT 6. 
W razie problemów przy wykonywaniu zadań proszę o wiadomość za pośrednictwem dziennika.
Bardzo proszę, abyście wszyscy wykonywali sesje na platformie instaling. W momencie, kiedy wszyscy opanujecie słowa na poziomie b. dobrym będę mogła wprowadzić nowe słówka.
Wykonujemy zadania w trakcie trwania lekcji i jako pracę domową.

23.03.20 Poniedziałek

Podaję KLUCZ do ćwiczeń AB str78- proszę porównajcie ze swoimi odpowiedziami. Jeśli pojawią się pytania, piszcie na dziennik.
ex1 1 did (I) 2 drank (I) 3 fell (I) 4 felt (I) 5 found (I) 6 hurt (I) 7 learnt (I) / learned (R) 8 left (I) 9 listened (R) 0 made (I) 1 played (R) 2 saw (I) 3 studied (R) 4 swam (I) 5 talked (R) 6 tidied (R) 7 tried (R) 8 walked (R) 9 watched (R) 
ex2 I woke up early in the morning and I ran to the park. Lots of birds were in the trees. A dog jumped into the lake. He wanted to catch a duck, but the duck swam away very fast. Then suddenly I heard a loud noise. The sky got dark and it started to rain. 
ex3 1 My grandparents didn’t fly to Paris yesterday. 2 I didn’t sleep for ten hours last night. 3 You didn’t wear a pink coat. 4 She didn’t run very fast. 5 My friends and I didn’t write this song.
ex4 Tanya 1 Did Tanya get up early? No, she didn’t. 2 Did she have lunch at home? Yes, she did. 3 Did she revise for a test? Yes, she did. Joe and Flora 1 Did Joe and Flora get up early? Yes, they did. 2 Did they have lunch at home? Yes, they did. 3 Did they revise for a test? No, they didn’t.
ex5 Students’ own answers

25.03.20 Środa

Uczymy się czasowników nieregularnych.

Podręcznik str 122/123. Mam nadzieję, że większość z Was wykonała karty i uczy się systematycznie. Przypominam budowę tabeli, W I kolumnie macie formę bezokolicznika. II kolumna to przeszłość (to co teraz nam potrzebne do opowiadania o przeszłości i musieliście wykorzystać w ostatnich ćwiczeniach). III kolumna to forma imiesłowu biernego, na j. polski tłumaczymy te formy, np. przeczytane, napisane, wykonane. W tym momencie nie wykorzystujemy jej, ale już w kolejnym rozdziale podręcznika będą nam potrzebne więc uczmy się już teraz wszystkich form. Czas lekcji macie na naukę i utrwalenie czasowników.

27.03.20 Piątek

Uczymy się nadal czasowników nieregularnych.

Stwórzmy pary czasowników, np. kupić/sprzedać, znaleźć/zgubić, przychodzić/iść,jechać, czytać/pisać, dawać/brać, śpiewać/powiedzieć, przychodzić/opuszczać, spać/budzić się. Uczcie się par. Grupować karteczki- I forma, II lub III forma. Dobierajcie pary. Uczcie się pisowni.

16.03-20.03.2020 r.

Podaję ponownie informacje, które już znajdują się w zadaniach domowych w dzienniku.


Wszystkie zadania dla Was przeznaczone umieszczę w dzienniku elektronicznym w zakładce zadania domowe, adekwatnie do planu lekcji, czyli w poniedziałki, środy i piątki i na stronie szkoły. Będę na bieżąco podawała Wam klucze rozwiązań do zadań, które macie wykonać samodzielnie i określała zakres zadań (oczywiście najpierw z tych podanych na dzień 13.03). Znajdziecie tam również inne dodatkowe materiały i wskazówki.


Oto zakres materiału na najbliższe dni: Przypomnienie konstrukcji czasu przeszłego- past simple, podręcznik str 81, naukę czasowników nieregularnych, podręcznik str 122, 123. Na stronie 122 macie podane czasowniki według alfabetu, na stronie 123 te same czasowniki są pogrupowane w taki sposób, aby było wam łatwiej ich się nauczyć. Trzeba znać pisownię. Każdą formę kojarzyć z polskim znaczeniem. Na pewno po powrocie do szkoły będzie kartkówka ze znajomości form czasowników. Zaplanować naukę- każdego dnia nauczyć się 5 i powtarzać te które już umiem. Zrobić ćwiczenia str 78, str 51- ćwiczeniówka. Podane ćwiczenia pomogą również wam ćwiczyć czasowniki nieregularne. Przeczytajcie kolejne episody historii Save the Sea (podręcznik). Możecie również powtarzać wiadomości z rozdziału 5.


Teraz uczymy się czasowników. Codziennie po kilka. Nie musimy korzystać z komputera. Z tektury lub zwykłego papieru zróbcie karteczki. Na każdej z nich umieścić jedną formę lub polskie znaczenie. Tworzymy talię kart, codziennie 5 czasowników, czyli 20 karteczek. Umieszczamy w pudełku. Codziennie przed wrzuceniem nowych najpierw po jednej wyjmujemy i sprawdzamy, czy kojarzymy z polskim znaczeniem, z której kolumny jest to forma. Jeśli to 2 lub 3 to jaka jest forma podstawowa tego czasownika. Jeśli nie pamiętam, sprawdzam w podręczniku, a potem dodaję nowe karteczki.


Dla lubiących śpiewać podaję adres, skopiujcie do przeglądarki- ta piosenka może trochę pomóc w nauce czasowników. Jeśli znajdziecie fajne filmiki do nauki czasowników podzielcie się z innymi.
https://www.youtube.com/watch?v=MA3NFtLc22k


W środę 18.03 wszyscy dokładnie przypominają i analizują konstrukcję czasu przeszłego Past Simple- str 81- podręcznik.